fredag 3 februari 2012

full fart

Hoppsan, helt glömt bort att blogga. Veckan har gått i räserfart!
Det var egentligen tänkt att jag och E skulle packa ihop oss i bilen och köra till Storuman idag för att spendera helgen med E´s mormor. Men det skulle vara -30 hela helgen i Storuman, nu på morgonen var det
-33... Så vi stannar hemma i helgen. Skulle säkert gå bra att köra men om det skulle hända något vore det inte kul att bli stående i kylan med lilla Ebba.

Igår var det babysim som vanligt, Helt underbart är det, blir bara roligare för varje gång. Igår skulle vi göra förberedelser för dyket (helt frivilligt om man vill dyka med sina barn). Det innebar att förälderna höll i barnet, tog ögonkontakt och sa: -nu kommer vatten, och då skulle föräldern stänga ögonen och hålla andan medan instruktören häller vatten över barnet. Sen så lär sig barnet att när mamma eller pappa säger "nu kommer vatten" så stänger dom igen munnen och håller andan. Det gick jättebra för Ebba, hon blev inte alls rädd eller fick någon kallsup. Så det känns lovande inför dyket, om man väl vågar när vi kommer dit. Känns lite läskigt att dra dom under vattnet.  Ebba verkar vara ett vattendjur, precis som jag, jag älskade att bada då jag var mindre.

Har inte frågat om "simfröken" vill vara med på bild så jag ritade över henne ansikte :)


Igårkväll åkte jag och Elin in till stan och gick på Bio. Så kul att få åka iväg med en tjejkompis och ha lite egentid. Men jag hinner såklart längta efter Ebba även fast det bara va någon timme. Vi såg My week with Marilyn. Handlar om Marilyn Monroe och hennes liv under en filminspelning. Skådespelerskan som gjorde Marilyn var riktigt bra! En tjejfilm helt klart! Var inte en enda kille i biosalongen. haha!

Nu ska vi mysa under en varm filt!
Kram

2 kommentarer:

  1. Filmen var rolig, och man får se Justin typ naken ;). Härligt med babysim,ser mysigt ut!

    SvaraRadera
  2. Åh, så himla mysigt med babysim! Hon ser ut att gilla det! :)

    SvaraRadera