måndag 6 februari 2012

Tänker tillbaka

När jag pratade med Marcus efter dom fått sin lilla son gick tankarna tillbaka till den 27 september 2011. Vilken fantastisk stund då vår älskade dotter kom till jorden. Jag hade lite svårt att förstå hur underbart det var just där och då men när jag tittar tillbaka på det så är det bara positiva tankar som kommer fram. Hon var så fin och helt perfekt. Jag och Anton älskar henne mer och mer för varje dag som går. Jag tycker det är svårt att uppskatta detta hela tiden när jag alltid är uppe i henne, men åker jag bort någon timme så jag hinner sakna och tänka på henne då inser jag att det inte finns något bättre än att vara med min dotter.

Jag måste säga att förlossningen var lättare än vad jag hade trott, hade föreställt mig att det skulle ta minst 30h och varje sekund skulle bestå av outhärdig smärta. Hehe, det kanske är bra att man blir uppskrämd  så att det verkliga är lättare än vad man föreställer sig. Om det blir något syskon till Ebba, vilket jag hoppas någon gång, så kommer jag inte vara orolig för förlossningen utan se framemot och längta efter den lilla individen som får komma till världen! :)


Provade på lite lustgas medan värkarna inte var så starka. Men det var ingen hit för mig.


Alldeles ny och kladdig :)
 Nu ska jag fortsätta titta på hus medan E sover.
Ha en bra dag!

6 kommentarer:

  1. Nu ska ju inte jag ha barn än,men när jag tänker inför framtidens och förlossning osv. så brukar jag tänka på ni som fött barn, ni har ju överlevt,så då gör nog jag också det :D.

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Jag provade också lustgasen men blev så jäkla dålig av den så jag fick klara mig utan. :)

    SvaraRadera
  3. Det var jättemysigt och så välbehövligt! Att såna dejter kan göra så mycket :)

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Jag såg ditt inlägg på min blogg om intresset för Klockaregården. Kul! Vi trivs jättebra och jag delar gärna med mig utav våra erfarenheter, priser och annat smått och gott. Om du mejlar mig på frazzekakel@hotmail.com, så får jag din mejladress och kan svara lite utförligare.

    Mvh
    Johan i Billdal

    SvaraRadera
  5. Jag har också väldigt positiva upplevelser och tankar inför förlossningen. Det känns himla spännande och jag är inte alls rädd eller så, vilket ju många är. Jag är peppad och tycker att det ska bli spännande att vi snart får träffa lillasyster! Kram!

    Ps. Tack för din kommentar i förskolediskussionen, haha, det verkar vara ett känsligt ämne det där. :)

    SvaraRadera
  6. Hihi tänk att dom börjar bli så stora snart. Mini tjejerna :)

    SvaraRadera