söndag 8 januari 2012

Söndag

Hej hej!
Hur har eran helg varit?
Vi har haft en riktigt trevlig helg. Både fredag och lördag kom Martina hit och vi följdes till stallet och red. Riktigt skoj! Även fast jag och Martina inte träffas så ofta eftersom hon bott i södra sverige samt att hon flyttade tillbaka till Irland efter jag och hon hade jobbat där, så känns det som om man träffades igår och allt är som vanligt. Så är det med riktiga kompisar, spelar ingen roll om man är ifrån varandra, när man träffas är allt som vanligt igen. Jag och Martina har ju så mycket att prata om, speciellt gamla minnen från Irland när vi bodde där. Timmarna går snabbt när vi börjar babbla, alla hästar vi arbetade med och allt folk! haha, det är verkligen något som kommer sitta kvar i minnet resten av livet. Jag och Martina kompleterar varandra bra, hon kommer ihåg namn på personer/hästar och jag kommer ihåg utssendet.

Helgen har verkligen gått i hästens tecken och det har varit riktigt skönt att komma ifrån lite hemma och bara ha "egentid".

Ikväll åt vi Kreolsk gryta, vilket jag verkligen kan rekomendera till er som inte testat. Blir mycket mat och det är supergott!

underbara hästar

2 kommentarer:

  1. Det låter som en bra helg, härligt med gamla vänner som det är så med! Kreolsk gryta har jag hört talas om men aldrig testat, får kolla upp det. Kram

    SvaraRadera
  2. Ja inredning är hur kul som helst att glutta på. Önska bara man kunde hitta ett bra boende där man kunde förverkliga ALLA ideer man har :)
    Men det kommer väl, sen :P

    SvaraRadera