måndag 16 januari 2012

3 Månader

Hade tänkt skriva ett 3 månaders inlägg när Ebba blev 3 månader men det glömdes bort. Skriver det nu ist, fast nu är hon 3 1/2 månad.

Hon har börjar ge ifrån sig riktiga skratt och vilket underbart skratt hon har!
Hon vänder sig från mage till rygg.
Hon är väldigt nära på att vända sig från rygg till mage.
Hon tycker om att tugga på sina händer.
Hon dregglar mycket, det går åt flera byten varje dag.
Hon tar tag i leksaker och kan hålla dom en liten stund.
Hon kan ibland bli väldigt rädd för andra människor och börjar gråta.
Hon är mammig, men ibland är pappa också bra!
Hon är oerhört bestämd och blir riktigt arg om hon inte får som hon vill.
Hon jollrar och försöker berätta saker för oss.
Hon har blivit svårsövd, hon kämpar och kämpar att hålla sig vaken även fast hon är supertrött! Syns speciellt när vi är borta, då kan hon inte slappna av och somna.
Hon är lättväckt.
Hon gallskriker om hon är pigg och sätts i bilen när det är mörkt ute, tänder man en lampa i bilen då så blir hon tyst!
Hon har mer gnälliga dagar än glada.
Hennes mage har blivit bra nu och det är underbart att inte behöva gå omkring och guppa/vagga varje kväll!
Hon sover 6-7 timmar på nätterna.
Hon ammas men får ibland ersättning om jag är borta eller på kvällen då jag kan uppleva att jag har lite mjölk. Började ge henne lite ersättning efter senaste gången vi var på BVC då Ebbas viktkurva hade gått neråt.

Säkert en massa jag glömt men detta är var jag kommer på nu! Sen så är hon världens finaste unge!( Förstår att varje förälder tycker det om sitt barn). Igår sa jag till Anton att jag kan inte förstå att vi har fått en sådan fin dotter! Hon har dom finaste ögonen som finns! Jag och Anton älskar henne mer än något annat!

Världens finaste dotter!

1 kommentar:

  1. Hon är ju väldigt lik dig på denna bild måste jag säga! :) Så skönt att Ebba slipper ha så ont i magen längre!

    SvaraRadera