torsdag 5 januari 2012

Det slår aldrig fel!

Haha, våran granne Allan har alltid bäst skottat i hela Dalkarlså. Det är verkligen slickat på hans uppfart, han är pensionär och ensam så något måste han väl syssla med. Sen tror jag han har en liten "tävling" om att det ska vara bättre skottat på hans gård än på våran. Alltid när jag är hemma(även förra vintern dom dagarna jag var hemma på dagen) så hör man en motor gå igång så fort jag börjar skotta. Sen ser man Allan komma med snöslungan! Det slå aldrig fel! Själv skottar jag för hand, även fast vi har snöslunga! Vill jag vara miljövänlig? haha, erkänner att jag inte är någon hejjare på att dra igång den där gamla maskinen. Så jag skottar för hand så får Anton ta snöslungan när han kommer hem från jobbet. Tycker det är rätt så skönt att få använda kroppen och skotta!

Smygtog en bild på Allan in action!


Tog också en bild på "vårat" hus för er som undrar hur vi bor.



Ebba sover sin fm-nap just nu. Ikväll ska vi på 50-årskalas!

Ha en bra dag!

2 kommentarer:

  1. Åååh så himla fint hus ni bor i. Kul o se det :). Jag och J kommer aldrig köpa snöslunga har vi sagt. Vafan, vardagsmotion jue att skotta!

    SvaraRadera
  2. Haha sicken granne! Snöslunga är för veklingar! Det ska vara handkraft :P

    Ni bor så fint. Synd det är så litet och inte ert egna hus.

    SvaraRadera