torsdag 5 januari 2012

En trygg kompis

Ebba har många gosedjur som hon fått av släkt och vänner. Men den hon tycker bäst om är hennes röda prickiga lilla snuttefilten. Troligtvis för att den har en klar röd färg vilket gör att den syns väldigt bra.
Ebba vill gärna krama om något när hon ska somna, och för att jag inte alltid behöva ha min hand på hennes bröst som hon kan krama om så lägger jag dit snuttefilten.

Jag tycker det är bra om barnen kan ha en snutte eller ett gosedjur som dom tycker om och gör så att dom känner sig lugna. Själv hade jag en trasig filt när jag var liten som jag alltid ville ha när jag skulle sova eller var ledsen. Även bra om barnen ska sova borta så har dom en trygghet med sig :) Vi får väl se om Ebba byter till något annat sedan eller behåller denna röda snutte!

2 kommentarer:

  1. Mysigt det såg ut! Det är väl jättebra att hon har något att "ty" sig till. Mika ignorerade allt vi testade när hon var mini. Det var inte förrän när hon började förskolan som det började kännas tryggt med en snuttis vid läggdags. Dockan Anna är också en favotit i kombination med snuttis.

    SvaraRadera
  2. Så himla mysigt! Amanda har ju sin Blöjbjörn (haha, man kan aldrig räkna ut något gosedjur och ge det ett konstigt namn) och jag tänkte faktiskt på det senast ikväll - att det är himla fint att se hur hon tyr sig till den lilla nallen. När jag kollar till henne efter att hon har somnat kramar hon alltid hårt runt Blöjbjörn trots att hon just innan har lekt med andra mjukisdjur, läst böcker och ibland druckit välling i sängen. :)

    SvaraRadera