tisdag 13 september 2011

Tisdag

Känns som om förkylningen blivit sämre.. Kan kanske bero på att Anton åkte på en dunderförkylning i söndags och har varit hemma två dagar... han har både nyst och hostat i min närhet.. känner mig hängig i kroppen idag! Typiskt.... Så nu får jag börja med hemmakurerna igen...

Det gick bra hos BM, fick en ny tid den 26 sep. HOPPAS HOPPAS att jag slipper gå dit då.. vill att bebis ska komma innan det datumet! Jag tycker att bebis har rört sig mindre och mindre på senaste så jag tog upp det med henne. Hon tyckte inte jag skulle oroa mig eftersom bebis har mindre plats i magen nu och att den vilar nog upp sig inför den stora dagen.. Dock så är det mest på morgonkvisten det är helt lugnt i magen... Blir mer liv på kvällen.. Men kan inte låta bli att bli lite orolig när magen känns alldeles mjuk och man inte får någon reaktion när jag "puffar" på magen...
Hade iaf rätt när jag tyckt att bebis har vuxit på sig... SF-måttet var hela 35cm nu!! Magen hade även sjunkit ner. Har idag gått in i v.39.. helt sjukt! Jag trodde att huvudet skulle ha fixerat sig eftersom dom senaste kollarna har huvudet bara varit lite ruckbart.. men BM tyckte att hon fortfarande kunde rucka lite på huvudet... Fick känna själv men tyckte knappt jag kunde rucka något.. Men det kanske även är bra... Har ju hört att folk med bredare höfter får lättare förlossningar!! Så man kan ju hoppas att mina höfter kan vara till någon nytta för en gångs skull :)

NU Idol!

3 kommentarer:

  1. Åh, jag har sj breda höfter & också hört att man får lättare förlossningar då.. tyvärr sprack den glädjande teorin när jag dels har pratat med min kompis som jobbar på förlossning o dels läst om det, breda höfter har inget att göra med det :( Det är bara bäckenet som spelar roll o det kan man inte se utanpå kroppen, så kan lika gärna vara en spikrak person som har lättare :( Alltså bara en myt tyvärr :( Men va fasen, kvinnor é vi ju allihopa o är det nåt som e säkert så ede att kvinnor i årtusenden kunnat föda barn!! (inte riktigt alla tyvärr dock såklart) Går nog toppen!

    SvaraRadera
  2. det är klart att du får komma till ÖF iallafall :) du är välkommen redan innan bebisen har kommit fram, de är så snälla och välkomnande så!
    ja, jösses! tiden går så fort, då var vi ung och ovetandes om framtiden :)

    SvaraRadera
  3. Så spännande, nu är det inte länge kvar alltså :) Kan ju i princip hända när som helst! =) =) =)

    Nä, vi fick inget svar direkt på vad Olivias magproblem kunde bero på. Allt från allergi till ett vanligt virus. Slemmhinnan i tarmen kan vara irriterade därav kan hon vara känslig för viss mat, så vi skulle vara försiktig en tid framöver för att se vad som händer blir det inte bättre i längden skulle vi höra av oss igen. Det är tagit prover och vi har lämnat in "bajsprover" idag på morgonen, så vi får väl se om dom hittar något.

    Ja precis, det är en supernova vi har! Har inget att tillägga, vi är mycket nöjda med den faktiskt. Jag trodde att jag hade fått fel på den strax innan påsk men det visade sig bara att jag kommit åt byta kanal knappen, haha. Ops! :) Tur jag inte hann lämna in den utan att nått smarto upplyste mig att kolla det! Pju!

    SvaraRadera