söndag 4 september 2011

Jag blir så frustrerad och irriterad över att behöva bo i detta hus. Känns ju jätteroligt att bebis kommer behöva ha på sig mössa och ytterkläder inomhus för att inte frysa ihjäl. Min förkylning vägrar ge med sig, men det är ju inte så konstigt när man konstant är kall. Hatar detta kalla gamla hus! Varje person som kommer hit börjar alltid med att säga, men vad kallt ni har! Nehe?! Du tror inte vi känner det själva? Spelar ingen roll om vi har full värme på dessa gamla element, för värmen försvinner bara ut eftersom huset är så fruktansvärt dåligt isolerat! + att räkningen som kommer då blir väl vad jag får ut i mammapeng. Jättekul! Att det inte ska gå o hitta ett hus! Alla andra får i princip hus av nära och kära. Inte fan har man någon sådan generös i släkten.
Tack, nu fick jag lätta på min ilska. Läser att det är vanligt att man är irriterad på slutet av en graviditet. Jo tack, det kan jag hålla med om!
Dock så har jag varit väldigt glad och snäll dom andra 8månaderna av graviditeten så jag tar väl igen alla hormonsvängar på en månad!

3 kommentarer:

  1. Förstår att det måste kännas drygt som faan.. men ni överväger inte ens att flytta till stan en period då tills ni hittar något annat?

    SvaraRadera
  2. Jo det blev en v70 tillslut! KÄnns helt klart bra med stort lastutrymme :)Har ni bytt än?

    SvaraRadera
  3. :-( finns det nåt som är jobbigt så är det att frysa konstant i sitt eget hem. Har bott i en sån lägenhet en gång. Hoppas ni hittar något... ni kanske måste vidga era vyer för att finna det ni söker.

    SvaraRadera