tisdag 6 september 2011

Bil-letande!




Nu när vi ska få barn blir det lite ändringar vad det gäller bilar... Jag hade förut en gammal passat (som nu är såld) som pendlarbil till och från jobbet.. Anton har en hyndai, santa fee som han haft som jaktbil..  I min bil skulle ingen barnvagn rymmas och den kändes inte optimal att ha ett spädbarn i... Dock var det tråkigt att sälja den eftersom den drog i princip noll soppa!! Och Antons "hynda" drar jävulst mycket soppa, samt att vi kunde inte ha den som "familjebil" eftersom han behöver den till jaktbil, alltså skulle jag och bebis bli väldigt låst på helgerna när han jagar... Så vi bestämde oss för att byta bort bägge bilarna. Då var det ju så smidigt att Antons föräldrar har en fin Volvo V70... Efter lite övertalning, mest till Antons mor, så gick dom med på att byta bil!! Antons pappa jagar också och skulle gärna vilja ha någon bil som tar sig fram bättre i skog och mark än vad en V70 gör..

Så familjebilen var bestämd redan i början av sommaren, då skulle vi bara sälja min passat så att Anton istället kunde få sig en ren "jaktbil" (som han fick skita ner så mycket han ville, tro mig -jägare är inte renliga av sig....) Min passat blev såld typ dagen efter den las ut på blocket... Men, det har tagit en jäkla tid för Anton att hitta sig en pickup... Därför har vi inte bytt hyndan mot volvon ännu eftersom Anton inte kan jaga då, som han säger....  MEN igår, så kom det äntligen ut en bil som verkade helt okej till ett bra pris! Anton har pratat med killen som äger den och bilen verkar bra och den var nybesiktad! Så Anton ska sluta jobbet lite tidigare idag, jag hämtar upp han klockan 14, sen rullar vi ner mot östersund.. Ni får hålla tummarna att bilen är så fräsch som ägaren säger så vi får komma hem med en pickis!! Då får jag äntligen volvon och kan montera babyskyddet :P


6 kommentarer:

  1. Härligt och äntligen kunna sätta: check på det också!

    Bra val att köpa en v70 också skulle jag tro, stort bagage. Vi kör våran passat tills den går i graven sen pratas det redan om att köpa en volvo. Men fortsätter vi och ha samma tur med våran passat håller den ju i nått år till! Den är ju trots allt nyservad, nybytt kamrem osv . =)

    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Jag gillar våran också! :)

    Åke ringde förra vecka och pratade om att erbjuda mig tjänst på glimmern, vad tror du? Berättade även att arbetstiderna inte passade så bra längre, och då började han prata om ev förändring till de bättre för mig.. Vi får se!

    SvaraRadera
  3. Vet inte om det är något "speciellt". Det är ett ultraljud i 3d å så mäter man olika delar å slänger in de på datorn å så får hon upp de ^^
    haha :) Men det är kul att veta! Och beroende på när det sätter igång kan man veta ungefärlig vikt :)

    Daniel började igår att kika på en ny bil. Våran 2sitsiga jaktbil funkar tydligen inte som familjebil ;P thihi

    SvaraRadera
  4. Ja det ska målas om vitt till en början. Sen vet jag inte riktigt vad jag ska göra med den. Är ju sugen på att testa decoupage, men då måste jag hitta några fina servetter osv först. Och självklart har jag blivit sjuk igen så nu har jag ingen ork :( Hoppas på att bli frisk i helgen iallafall! :)
    Sen vill jag ju hitta ett fint tyg å smart sätt å sätta upp de på. Funderar på liknande sätt som man har i husvagn...?! :P

    SvaraRadera
  5. Jag hoppas då det. Om han kunde erbjuda mig 7-16 jobb mån-fre vore det ju alla tiders tills dess att jag hittat nått annat!

    SvaraRadera
  6. Åh vad kul!! Hoppas ni blir nöjda :)

    SvaraRadera