fredag 9 september 2011

Anstränga sig i onödan

Jag är så arg idag. Man blir verkligen omotiverad till att göra ett bra jobb när man får så fruktansvärt dålig löneökning. Då känner man att cheferna inte uppskattar det jobbet man gör. Här anstränger man sig och sliter ibland ut sig för att brukarna ska få det så bra som möjligt. Och vad är tacken för det? En dålig lön. Känns ju jättekul att jobba inom vården då. Även om jag är arg så blir jag mest ledsen över att inte få uppskattning över det stora jobbet man gör. Jag trivs att jobba med människor och tycker det är roligt att hjälpa andra och ge dom det lilla extra i vardagen. Men är det värt det då man har minimalt med penger varje månad? Då kan man ju fundera på att jobba med något som är mindre roligt men ger mer i kassan.

1 kommentar:

  1. Tänk då min lön, jag som inte ens är utbildad. Helt sjukt att vårt arbete inte uppskattas mer, trots att vi är ett av de viktigaste yrkena för samhället...för skulle samhället funka utan oss? Knappast.!

    Näää, du har valt helt fel bransch om du ska tjäna pengar. LÄNGTAR tills jag är färdigutbildad så jag kan jobba med ett jobb som är hälften så slitsamt och samtidigt ger dubbelt i lön.!

    ...jag ä int bitter :-P

    SvaraRadera