fredag 25 november 2011

Häst

Det börjar vara några månader sedan 24 maj då jag sa hejdå till Ginello. Det var en oerhört jobbig dag men det var också skönt att få ett slut på allt det hemska och hans lidande. Efter allt helvete med advokater, rättegång, tårar och många månader av nervositet över hur det skulle sluta så tappade jag mycket av glädjen med hästar. Det var min första egna häst och det slutade på värsta möjliga sätt.

Det är först nu 6 månader efter som jag har börjat längta efter hästar och ridningen igen. Och jag tänker och funderar på om jag någonsin kommer äga en häst igen. Vågar jag köpa en häst? Jag kollar ofta på annonser och drömmer mig bort. Men det känns som om jag inte kan lita på folk som säljer hästar. Finns så många oärliga. Och jag har nog blivit lite skadad av Ginello, analysera allt... Varje försäljningsfilm jag kollar på så tycks jag se nått fel på hästen. Ska jag någonsin våga igen.. Min dröm att ha en egen häst och få åka runt och tävla krossades totalt. Men jag är ändå så envis att jag vill våga testa igen, en dag ska jag ha en egen häst igen och då ska det gå bra! Men när den dagen blir vet jag inte.


1 kommentar: