fredag 11 november 2011

Goboken



Som många andra småbarnsföräldrar prenumererar vi på GoBoken där man får hem böcker anpassade efter barnet ålder. Första paketet var gratis. Fick igår vårt andra paket som innehöll det som finns på bilden ovan. Läste igår igenom boken "Läggdags" och den tyckte jag var väldigt bra. Innehöll mycket tips och ideér om hur man kan få bra sömn på nätterna :)

Även fast det sägs att spädbarn inte kan göra skillnad på dag och natt så har jag ändå varit hård från början att göra skillnad på just dag och natt. På dagen är det ljust och det är ljud runt omkring medan på natten är det mörkt och lugnt. Vilket har fungerat utmärkt för oss.... Ebba sover i princip alltid 6timmar per natt, vilket enligt boken är en hel natts sömn för spädbarn. Tipsar verkligen föräldrar att läsa boken, mycket bra! 

Ebbas mage fortsätter att bli bättre och nu är hon inte heller tillräckligt "skrikig" för att vara med i kolikstudien.. vilket känns oerhört skönt! Men skulle det bli sämre igen så fick vi höra av oss.
Nu börjar jag förstå njutningen av att vara förälder. Speciellt på morgonen är det underbart att ligga i sängen och mysa med lilla tösen. Hon skriker fortfarande en hel del på kvällen men absolut inte i den utsträckningen det var förut. Så nu för tiden känner jag mig utvilad och glad! :)

Vill julpynta i helgen, längtar efter julen! men det kanske är lite tidigt?? Vart är snön?

Ha en trevlig helg allihopa! Nu ska jag och Ebba till Flarken och titta på lite hästträningar :)
KRAM

2 kommentarer:

  1. Vi är jättenöjda med Goboken! Har inte beställt riktigt alla paket men nästintill.

    SvaraRadera
  2. Vad kostar en prem. av Goboken? Har varit sugen på testat men aldrig riktigt tagit mig för. Kram

    SvaraRadera