söndag 8 maj 2011

Städartagen!

Idag har jag och Anton varit riktigt duktiga och storstädat! Ordentligt! Slängt ut alla mattor och piskat upp dom, rensat bland kläder i byråerna i sovrummet, oljat in vardagsrumsbordet sorterat bland papper och pärmar och tvättat 5 maskiner. Det är skinande rent här hemma nu.. tyvärr varar det inte så länge när man har hundar! Dom hårar ner och det blir tassavtryck på golven... Men man känner sig iaf nöjd och avslappnad när huset är städat. Nu är det bara utevinden som behöver sig en omgång. Vi hade tänkt ta tag i den imorgonkväll för på tisdag kommer Antons pappa förbi med ett släp och ska köra till återvinningen. Så nu är det dags att slänga bort saker som bara ligger och skräpar där uppe... Oj vad man samlar på sig saker när man har ett hus... Det är bra att ha en rensning då och då! :)

Nu är det söndag och helgen börjar lida mot sitt slut. Jag har haft en riktigt trevlig helg! Igår kväll körde jag in till stan för att gå på födelsedagsmiddag hos Emelie. Vi fick en suuuuupergod, och då menar jag verkligen SuperGOD middag!! Kändes som om man åt på någon topprestaurang! Och nu när jag är gravid kan jag äta hur mycket som helst, så jag klagar då inte när det är god mat!! MUMS! Vi var ett lagomt stort gäng tjejer som hade väldigt trevligt. Jag drog mig hemåt vid 23 då dom andra skulle gå ut på krogen. Blev alldeles lagomt!
Har ni haft en bra helg??


love


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar