fredag 2 mars 2012

Same same

Vi läser alltid några böcker för ebba innan hon ska sova. Hon tycker bra om böcker och det är mysigt att avsluta dagen med lite lugn och ro. Av någon anledning avslutar jag alltid med samma bok, vet inte riktigt varför men det har blivit en rutin och rutiner sägs ju vara bra för små barn :-) ebba kanske också förstår att efter jag läst nicke nyfikens godnatt bok så är det dags att sova :-)det verkar iaf som hon förstår det. Men själv blir man lite less på boken. Kan den utantill.. Så snart tror jag vi ska inhandla lite fler böcker. Ebba borde ju också lessna någon gång på att höra samma berättelse?

Ha en bra fredagkväll!


3 kommentarer:

  1. Vi tittar på Nicke Nyfiken på DVD och jag börjar vara riktigt less efter typ 1000 gånger, men barn lessar typ ALDRIG. :)

    SvaraRadera
  2. Men visst är ni med i Goboken eller blev det inte så? Annars rekommenderar jag det! Vi har jättemånga bra och fina böcker därifrån!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo vi får böcker därifrån men jag har skippat vissa paket! Men nu längtar jag till nästa kommer:)

      Radera