fredag 9 mars 2012

Friday!

Hej hej i stugan! Har varit dålig på att uppdatera i veckan.
Så vad har hänt?  Jo igår var Ebba väldigt gnällig och hade på gränsen till feber. Hon snorar fortfarande väldigt mycket och har rossel(?)hosta. Men iaf, Ebba är duktig att bita på saker och hon fick tag i mitt finger. Då känner jag något väldigt vasst. Tadaa! Första tanden är framme!! I nedre delen av munnen längst fram är det ett vitt litet riskorn som är riktigt vasst! Vad stor vår lilla tjej är, första tanden är här!! Iof har man sett länge att det är påväg tänder men nu har en spruckit fram ordentligt!
Får se hur länge till jag vågar amma... hehe! Något bildbevis är nog bara att glömma. Hon är inte sammarbetsvillig när man är i munnen och pillar! Eftersom jag har torkat snor i några veckor nu så kastar hon huvudet åt sidan så fort man kommer i närheten av henne med handen! haha.... inte populärt att bli torkad!!

Mellan hostan och snoret är hon väldigt glad och nöjd! Så jag hoppas förkylningen kan ge sig så vi får en superglad tjej! :)
Vi har även varit och fotat oss i Fridas studio! Så jag ska beställa hem några tavlor! När jag köpt några bilder kan ni få se !

Idag åkte jag, Ebba och Monica (svärmor åt mig och farmor till Ebba) in till stan. Vi köpte hundmat, massa förbrukningsvaror på Rusta, blöjor, hoppgunga på Barnens hus och åt en god lunch på Viktoria. Väldigt trevligt tyckte vi alla tre! Sen blev vi bjudna på middag hemma Monica och Ulf. Känns som om jag verkligen har blivit bortskämd idag! Det bästa av alla inköpen var såklart hoppgungan!! Vilken succé!! Hon pratade, skrattade och gjorde glädjetjut medan hon hoppade upp och ner!! Försökte ta kort med mobilkameran men dom blev suddiga eftersom det var full fart på henne! Men jag filmade! :) Det var skitskoj att se hur mycket hon njöt!!!!

Så dagen har varit riktigt bra! Här kommer bilder på världens bästa tjej!
Jag fick ett  fint pannband av farmor som jag provade!














Go-unge!! Blir så glad av dig! <3

2 kommentarer: