söndag 25 mars 2012

Livspussel

Hur gör ni alla kloka människor där ute för att få livet och tiden att gå ihop?

Känns som jag bara stressar jämt. Jag är "mammaledig" men ledig passar inte alls in. Är uppbokat på något varje dag. Det är kul att ha saker att göra men mindre kul att jag ska känna mig stressad över allt.

Tiden räcker inte riktigt till. Vill hinna vara med familjen, kompisar, träna, rida och vara hemma och pyssla på. Helgerna är ofta stressade hos oss. Jag och Anton har båda varsin hobby som vi gärna vill lägga mycket tid på men det innebär att vi inte hinner göra så mycket tillsammans eller träffa kompisar tillsammans. Anton brinner för sin jakt och helgerna är den tid han kan lägga på det. Jag har hästar som hobby och vill gärna vara i stallet, helst av allt köpa egen häst igen. Tyvärr är det knepigt att ta med Ebba på våra hobbysar. Jag kan inte rida om jag har med mig Ebba och hon kan inte följa med Anton på jakt. Ebba kommer såklart alltid först men jag tycker det är svårt att veta hur man ska prioritera när vi båda har något som vi så gärna vill lägga tid på. Vem ska få mest tid till sin hobby? Drömmen är såklart att jag ska köpa häst igen. Men känns som om jag aldrig kommer ha tid. Och jag vill inte stressa varje gång jag är i stallet.

ordbajs... Nu fick jag skriva av mig det iaf!
God natt!

4 kommentarer:

  1. Känner igen mig i det där... skrev en låååååång kommentar men kom sen på att jag faktiskt ska ett eget blogginlägg om det. ;-)

    SvaraRadera
  2. Jag har ju inget klockrent tips eller så...tror tyvärr bara att det är så att man får prioritera och skippa sånt som man faktiskt inte hinner med. Samtidigt behöver man ju få pyssla på med nåt man gillar för att hämta energi så man orkar vardagen. Tänker i alla fall att man kanske får luta sig tillbaka och leva lite i nuet så man inte enbart stressar omkring och missar livet liksom :)

    Blir spännande den dagen jag själv ska behöva klura över detta. Tycker redan tiden är knapp!! KRAM på dig!

    SvaraRadera
  3. Man får kompromissa och prioritera för man hinner helt enkelt inte allt..det gör ingen :)

    SvaraRadera
  4. Det är verkligen inte lätt att få ihop allt med egna intressen och barn. Men som Anna skrev får man kompromissa och försöka hitta en bra balans, för om du känner att det bara känns stressigt blir det ju inte heller bra. Kanske kan ni bestämma i förväg vilka dagar som "är dina" och vilka som är Antons? Och viktigast av allt, vilka dagar som är era tillsammans. Kram!

    SvaraRadera