måndag 17 oktober 2011

Bröst för alla?

bild från google.com
När man är mamma och ammar är det som om ens kropp inte längre är ens privata egendom. Alla verkar tycka det är det är deras rättighet att glo när man plockar fram tuttarna och ska ge sitt barn mat. Inte vill väl jag att alla ska se mina bröst, men det verkar ingen bry sig om. Och det värsta är inte att dom kollar utan att dom ska vara typ 10 cm ifrån och verkligen glo och kolla när lillan äter. Har sagt ifrån till några eller gått till ett annat rum när jag ska amma bara för att få lite lugn och ro. Visst, alla kvinnor har bröst och alla vet hur bröst ser ut, men det känns lite obekvämt att plötsligt ska alla titta på när man blottar sig... Kanske borde köpa en sån där poncho-amningströja :)
jaja, man kanske vänjer sig.. sen slutar det med att man är en "tant" som går utan bh och alla kan se pattarna flyga tilll höger och vänster :P

Börjar känna mig mer och mer återställd i kroppen, nu kan jag till och med powerwalka! Känns jätteskönt att kunna börja träna igen! Har efterkollen om typ 3 veckor och går jag igenom besiktningen(hehe..) så ska jag äntligen köpa nytt gymkort! LÄNGTAR!! Har tappat en hel del efter förlossningen men har 10kg kvar till vikten jag ska ligga på, som jag hade innan jag blev gravid :) Slutvikten på graviditeten blev +22kg! Ska visa nå bilder sedan hur fet jag var.. Lillan har vaknat så jag ska vara med henne :)

Kram

2 kommentarer:

  1. För min del var det en vanesak. Jag sa i början att jag aldrig skulle amma offentligt..men det gjorde jag ju sen en massa gånger. Jag har ju fasen ammat på travet mitt på läktaren som var full med folk :)

    SvaraRadera
  2. Dem säger att man vänjer sig,men jag är om du Amanda och fattar inte att folk ska glo och typ vara upp i dem som ammar...jag kommer nog också smyga iväg.!

    KRAM

    SvaraRadera