söndag 20 maj 2012

Inlandet

I helgen var jag och Ebba i Storuman för att hälsa på min mamma, Ebbas mormor. Min mamma är ursprungligen från Storuman men flyttade därifrån när hon var 11år tror jag. Men för nått år sedan fick hon ett jobb där så nu bor hon i Storuman igen. Det är vacker natur där. -berg, skog och vatten. Vi gick långa promenader och njöt av utsikten. Jag tycker om inlandet men skulle aldrig kunna bo där. Lite kul att vara där och höra lite om släktens historia. Vårt efternamn Sahlman, som jag trodde var väldigt ovanligt är väldigt vanligt i Storuman. Vi var på graven där min morfar ligger, som jag aldrig har träffat, och på var och varannan gravsten stod det Sahlman. Lustigt eftersom jag trodde som sagt att vi var ensamma om det.

Ebba har varit på strålande humör i helgen, glad och sprallig! Jag köpte en mjukhjälm i fredags som är perfekt att ha på henne då hon ska ställa sig upp överallt! Hon har även försökt sig på att börja gå själv men druttar snabbt ner i backen.

Mamma visade mig även Ensamheten, där Heidi Andersson är uppvuxen, men inte därför vi var där. Min mammas faster hade ett hus där, när hon levde, som jag hört mycket om så jag ville se hur det såg ut. Mysigt ställe, men ensamt :)

Hemresan gick väldigt bra, tajmade in så det skulle vara Ebbas sovtid under körtiden så hon var vaken 30min när vi for och vaknade 30 min innan vi var hemma. Skönt att slippa underhålla henne medan jag körde!

Glömde kameran hemma men bjuder på ett kort på en sliten mamma och supertrött dotter precis innan läggdags här hemma ikväll.




2 kommentarer:

  1. Finisar! Låter som en mysig vistelse i Storuman :-) kram

    SvaraRadera
  2. Så fina ni är! Bra att du köpte en hjälm, det verkar tämligen som att lilla damen behöver en, speciellt om hon redan nu testat ta några steg :P

    SvaraRadera